نخست وزیر انگلیس از ایمن بودن شهر سالزبری برای شهروندان آن پس از مسمومیت جاسوس روس خبر داد.

ترزا می شهر سالزبری را  برای ساکنان آن ایمن اعلام کردبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از اسپوتنیک، ترزا می نخست وزیر انگلیس روز چهارشنبه اعلام کرد شهر سالزبری که پیشتر شاهد مسمومیت سرگئی اسکریپال، جاسوس دو جانبه روس و یولیا دخترش با گاز عامل عصب بود، اکنون برای ساکنان و بازدیدکنندگان از این شهر ایمن است.

نخست وزیر انگلیس در جلسه مجلس عوام این کشور اعلام کرد: می‌توانم به طور واضح بگویم که بخش سلامت عمومی انگلیس اعلام کرده است که شهر سالزبری اکنون برای حضور ساکنان و بازدیدکنندگان ایمن است.

می‌ در ادامه افزود در حال حاضر دیگر نیازی به رعایت اقدامات احتیاطی برای هیچ کس نیست. خطوط قرنطینه در این شهر برای محافظت از عموم مردم در نظر گرفته شده است. این در حالی است که کار ضدعفونی کردن در خارج از این مکان (که تصور می‌شود مواد شیمیایی سمی در آنجا استفاده شده است) صورت گرفته است.

به دنبال مسمومیت جاسوس روس، مقامات انگلیس اقدامات پاکسازی را در ۹ نقطه در شهر سالزبری به منظور رفع آلودگی مکان‌های احتمالی آلوده شده به مواد شیمیایی سمی در پیش گرفتند. بنا به گزارشات پیشتر اعلام شده بود روند پاکسازی شهر سالزبری به ماه‌ها زمان برای اتمام نیاز دارد.

هفته گذشته ایان بوید، مشاور ارشد علمی در بخش محیط زیست، غذا و امور روستایی انگلیس در گفتگو با اسکای نیوز اعلام کرد میزان بالایی از عناصر شیمیایی ناشی از گاز عامل اعصاب هنوز هم می‌تواند در مکان‌های مختلف شهر سالزبری یافت شود و برای ساکنان این شهر زیان بار باشد.

در چهارم ماه مارس سرگئی اسکریپال مامور اطلاعاتی سابق روسیه و دخترش در حالی که بیهوش بودند بر روی یک نیمکت در خارج از یک مرکز خرید در شهر سالزبری پیدا شدند. در پی این حادثه مقامات انگلیسی، روسیه را متهم به تلاش برای همدستی در مسمومیت جاسوس دو جانبه روس با گاز سمی عامل اعصاب A۲۳۴ کردند. روسیه هرگونه دست داشتن این کشور را در قضیه مسمومیت اسکریپال انکار کرد و بر ارائه ندادن اطلاعات و شواهد موثق از سوی لندن برای اثبات اتهام‌زنی‌های خود تاکید کرد. مسکو همچنین فهرستی از سوالات خود در این خصوص را به مقامات انگلیس ارائه داد.

انتهای پیام/

شهر سالزبری انگلیس ایمن اعلام شد

برچسب ها: روسیه ، انگلیس
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار